Wednesday, June 3, 2009

Penubuhan D'$audagar Group

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan2 yang melayari blog ini. Secara tidak langsung anda telah meramaikan pengunjung dan mungkin anda terpanggil untuk menyertai group kami ini. Sememangnye group ini ditubuhkan untuk melahirkan bakal2 jutawan melalui perniagaan yang akan kami kongsikan kelak..insyaAllah..

$audagar Group ni ditubuhkan pada asalnya utk saya berkarya dan berkongsi pengalaman selama saya memulakan alam perniagaan. Selepas 5 taun saya bekerja, saya decide utk berhenti dr mkn gaji n mulakan berniagaan sendiri. Betol la kate org, rezeki berniaga ni lebih la sikit dr mkn gaji..tp x smua org berani tempuh alam perniagaan ni..sbb semestinya anda memerlukan keberanian dan ilmu berniaga..

Selain tu, D'$audagar Group ni ditubuhkan utk meramaikan kwn2 n kalu dpt, saya ingin kumpul smula kwn2 dr stat saya skolah rendah smpai la masuk U n sterusnye sampaila saya bekerja.. Pada kwn2 yg melayari blog ini, anda post la ape2 komen kt sni,pasti saya akan menghubungi anda.. Kite berkumpul kt sni, kite eratkan persahabatan yg mungkin dh lame kite lupakan atau kite lalaikan. saya merindui zaman2 saya dgn kwn2 dulu...

Di samping tu, saya akan cuba post kan blog2 kejayaan saya agar same2 dpt kite kongsikan. mane yg baik tu, anda jadikan la panduan. yg xbaik tu, anda jadikan la sempadan.. bkn tujuan saya utk menunjuk2, just utk berkongsi...mane la tau terbuka hati anda semua nk berniaga, kite bole same2 kongsi ilmu...

So, itu la tujuan asal penubuhan D'$audagar Group ni...kpd kwn2 lame mahupun kwn2 baru,sila kan bertandang... anda smua tetamu dlm rumah ni...jgn segan2...

Wassalam...

6 comments:

  1. salam...wah..nampaknye dh ade tetamu dlm rumah ni..slamat datang real_Lady..same2 kita kongsikan ilmu di sini..insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. bro,thanks coz bukak blog semacam ni.at least boleh gak saya belajar nk uruskan kewangan mase bertrading..
    bro, sy ade lihat SS bro.camne actually bro manage kewangan bro?bole cter sikit?

    ReplyDelete
  3. bole sis..insyaAllah akan saya ceritakan di masa2 akan dtg..sis berforex gak ke?utk pengetahuan sis,sy hanya guna maximum 5% margin shj n selalunya sy gunakan 2%.w/pn nmpak sikit,dgn pengurusan kewangan mcm ni la kite bole mencapai simpanan jutaan ringgit.apa yg penting n perlu sis ingat,kalu kite inginkan keuntungan rm1,000,kite mesti pastikan kite sanggup karugian rm1,000 juga.persoalannya,berapa RM kite sggup rugi setiap kali trade?di situlah gunanya pengawalan % margin yang ingin kite gunakan..so,sbb tu sy pilih 2% margin.insyaAllah sy akan terangkan lg mengapa 2% n max 5%...

    ReplyDelete
  4. salam..wah..ade rumah baru..bole sy masuk tuan rumah?..hehe..saya budak baru belajar,kalu slh tlg tunjukkan..
    bro,sy baru menghadiri 1 seminar forex.die ade bg indikator,tp sy xblom mahir nk gunakan.bro ade guna indikator stochastic x?bape setting yg bro guna?tq..

    ReplyDelete
  5. Salam..sila2..jemput masuk..jgn segan2..buat mcm umah sendiri..
    bro DD,di sini xde istilah baru blaja atau dh lame..kdg2 yg baru blaja tu lg bagus sbb masih fresh lg.yg dh lame ni mungkin dh t'lalu byk ilmu smpai xleh nk trade.
    Alhamdulillah..so,bro dh mula melangkah ke dunia perniagaan la ni ye?kalu x keberatan,sy nk tye dh bape lame bro trade guna demo akaun?
    tentang indikator tu,sy penah guna n setting nya 30,3,3.tp sy kurang serasi dgn indikator tu.utk pengetahuan bro DD,indikator ni sbenarnya kite guna ikut keserasian kite.kdg2 org lain bole guna indi tu,tp kite xbole guna.sbb tu la kite kena habiskan lebih mase utk mencari suatu indi yg serasi ngan kite.itu la guna nye demo akaun..kite test dulu beberapa bulan dlm demo akaun utk sesuatu indi yg kite nk guna tu.kalu dh serasi,baru main live..kalu bro tgk chart sy,mmg kosong je..sy pakai 3 indikator je semasa bertrading.sbb itu yg sy serasi..
    sy lebih menekankan pengurusan kewanngan dlm blog ni sbb kalu kite ade indi yg power pn,tp money management(MM) kite xbagus,silap2 lg byk kite loss bro.sbb kite percaya pd indi,tp MM yang akan bunuh kite nant..indikator ni stiap org berbeza-beza bro..w/pn kite blaja ngan guru yg sama,xsemestinye kite akan guna indi yg same..proses menserasikan diri ngan indi ni yg byk org xtahan.biasanya blom serasi,dh main live.pastu loss..kalu senang2 nant sy jmpa bro sy akan tunjukkan chart sy n MM juga.insyaAllah..

    ReplyDelete